Followers

Saturday 16 March 2013

UPDATE LAHAD DATU - Serangan Pengganas Di Lahad Datu Di Bantu Oleh Kuasa Asing!

Berdasarkan kepada maklumat daripada www.mymassa.blogspot.com dan http://borneoinsider.com/ telah mendedahkan terdapatnya kaitan serangan pengganas di Lahad Datu dengan bantuan kuasa asing di dalam mencetuskan huru-hara di negara ini.

Perkara ini kita boleh lihat terjadi di beberapa negara di mana kumpulan yang menentang kerajaan telah dibantu oleh kuasa asing dengan pelbagai cara termasuk penentangan menggunakan senjata. Dunia telah mejadi saksi negara-negara seperti Mesir, Syria, Yaman dan pelbagai lagi negara telah jatuh kepada keadaan huru-hara sehingga memusnahkan negara tersebut secara sendirinya tanpa sebarang 'invasion' secara fisikal.

Malaysia juga tidak terkecuali. Gerakan-gerakan anti kerajaan yang dilihat lebih kurang sama dengan gerakan menjatuhkan kerajaan negara lain telah diadakan tetapi mengunakan gerakan 'kuasa rakyat' atau 'people power'. Tetapi gerakan ini telah diuruskan dengan baik dan bijak oleh pihak kerajaan sehinggakan gerakan ini semakin kurang mendapat sokongan rakyat.

Mungkin akibat daripada kegagalan gerakan tersebut, kuasa asing dan proksinya di dalam negara ini terpaksa menggunakan pendekatan yang lebih radikal dengan menggunakan entiti luar negara yang boleh memberi impak negatif kepada kestabilan dan keselamatan negara. Penglibatan proksi dalam negara ini di dalam serangan pengganas di Lahad Datu turut telah didedahkan oleh media massa luar negara termasuk Reuters.

Pelbagai pendedahan ini termasuk pendedahan pengganas mendapat bantuan kewangan, persenjataan dan latihan perlu diambil tindakan serius oleh pihak kerajaan. Ini adalah untuk menggelakkan negara kita mendapat nasib yang sama seperti di Mesir dan Syria.

No comments:

Post a Comment